24 augustus 2011

BIJNA DE BIBLIOTHEEK VAN BOIJMANS-VAN BEUNINGEN

Druilwoensdagmiddag. Wat zal ik eens gaan doen?
Nou kom ik al meer dan 45 jaar in Museum Boijmans, ja, er waren tijden dat ik bijna elke week een bezoekje bracht aan mijn toen nog favoriete museum, maar ik was nog nooit in de bieb van het museum geweest. Dat moest er toch maar eens van komen, dacht ik, dus ik er naartoe.
Om kwart over een stapte ik op de bibliothecaresse ( 4 x woordwaarde) af en verklaarde mijn late komst, na zoveel jaren. Nou, ík heb weer eens een museum, want ze vertelde me dat om 2 uur de bieb zou sluiten in verband met een door haar te volgen cursus.Ik liet me even voorlichten en kon me nog een half uurtje orienteren, waarna ik, na de belofte om op een andere regenachtige dag te zullen wederkeren, maar het museum ben gaan bezoeken.
Daar was nog een hele maand de tentoonstelling van George Condo.  Om de prachtige kleuren goed te kunnen zien volstaan de foto's niet. Zelf gaan zien dus! Zeg ik verder niets meer over, als je op de plaatjes klikt zie je ze groter. Hier wat van zijn portretten: