11 april 2011

PORTO REVISITED

Zo, we zijn weer terug. Even een weekje naar Portugal geweest, eerst naar Porto, toen naar Lissabon, en daarna weer terug naar Porto. Omdat Porto vorig jaar zo goed was bevallen, wilde ik ook wel eens even naar Lissabon, om te zien of deze stad dezelfde warme gevoelens los kon maken als Porto had gedaan. Nou, dat is deze keer niet gelukt. Porto beviel stukken beter, ook de tweede keer, en over Lissabon later meer.
Over Porto dus: Ik werd op een morgen om kwart over vijf wakker, klaarwakker, dus ik uit de veren en in de kleren. Met camera de nog pikdonkere en nevelige nacht in. Porto begon een beetje op gang te komen, de bedelaar voor de kerk nam zijn zitplaats op de stoep al in, en sommige mensen waren opweg naar hun werk, of kwamen er juist vandaan. Hier dus de foto's die ik heb gemaakt, en waarbij ik, tijdens het maken ervan, de nevel zag wegtrekken, en het daglicht zich over Porto zag ontvouwen.