05 juli 2009

OP WEG NAAR PRAAG 1

Ik had dus wat problemen met het op de PC zetten van mijn foto's, maar met enkele kunstgrepen is het toch gelukt. Ik had laatst mijn camera laten vallen, en het bleek bij nadere beschouwing van de beelden dat ze in de hoeken wat onscherp waren. Ik heb dan ook een nieuwe camera aangeschaft, maar daarover later meer...
De foto's van onze reis naar Praag dus. We zijn met de auto gegaan, maar omdat we niet te lang auf der autobahn wilden zitten hebben we twee tussenstops met overnachtingen gemaakt. De eerste stop was in een ingeslapen klein dorpje in Nedersaksen bij Hannover, Appelern genaamd. Bij ons hotel had men een fontein gemaakt, geinspireerd op de beroemde leeuwenfontein in het Alhambra bij Granada. Leuk geprobeerd:








De leeuwenfontein van Apelern









De leeuwenfontein van het Alhambra






In het dorpje stond ook nog een gotische kerk uit 1500, met een aangebouwd renaissance-mausoleum van de Von Münchhausens. U weet wel, dat geslacht van aartsleugenaars.
Verder viel er niet veel te melden over Apelern; ik zou zeggen: lekker laten dutten,dat dorp en de Von Münchhausens.