02 november 2005

GIGANTISCH IN DE MALING GENOMEN

Beste COAX,
Al meer dan 6 jaar was ik geabonneerd op Chello Classic via de kabel. En tevreden met mijn verbinding, al haalde ik natuurlijk nooit de theoretische downloadsnelheid van 1024 Kbytes.. Tot voor kort haalde ik ca. 480 Kbytes/s. Maar 10 dagen geleden begon het: In de avond dropte mijn snelheid naar 80 Kbytes, en bleef zo laag tot ik naar bed ging. De volgende ochtend, voor mijn werk, was de speed weer over de 400.
In de avond weer een miezerige 80.(Alles op jullie site getest). Helpdesk gebeld, die mij vroeg op test.net.chello te testen. De server meldde mijn IP adres (84 range) niet te herkennen als van chello afkomstig.
Helpdesk gebeld en voorval gemeld. Ze hebben het nagetrokken, mijn IP adres was wel degelijk van chello, en vroegen mij de downloadtest gedurende 3 dagen uit te voeren op speedtest, coax en mordax. Deze gaven dezelfde lage snelheden aan. Maar 's nachts en 's morgens vroeg gaven ze allemaal hoge snelheden aan. Helpdesk gebeld, en een nieuw IP adres gekregen. Weer alles getest, geen verbinding met chello testnet, en alle andere testers gaven 's avond weer een lage snelheid aan. Dat ging zo een week door, steeds de helpdesk gebeld, en na 1 week (!) vertelde een helpdeskmedewerker dat de range IP adressen die met 84 begon nog niet in de testserver van chello was ingevoerd, en mijn IP dus niet KON herkennen! Maar volgens mij was mijn IP adres niet het probleem, omdat ik op onpopulaire tijden een goede snelheid haalde, maar op tijden dat iedereen achter zijn PC klom, ik blijkbaar de snelheid moest delen met andere chello gebruikers op "mijn" hub. Een helpdeskfiguur wilde of kon mij niet helpen met mijn probleem, omdat zij mijn testen niet konden controleren, dat kon men alleen op de chello server..... Hij zei mij dat hij een monteur kon sturen om mijn snelheid te checken, maar wanneer alles door de monteur in orde werd bevonden zouden mij wel voorrijkosten berekend worden.Nu wil de monteur alleen maar komen tussen 9.00 uur en 17.00 uur, en dan zijn mijn snelheden OK. Ik zei hem om mij 's avonds een monteur te sturen, want dan had ik problemen, maar helaas werken de monteurs alleen in dagdienst, dus dat kon geen doorgang vinden. Hij stelde mij toen voor om zelf een buurtonderzoek te starten, en bij iedereen in mijn straat aan te bellen om te vragen of zij een chello abonnement hadden, en of zij daar ook snelheidsproblemen hadden. Ik moest dan een test op hun PC uitvoeren, en van de evt. lage testuitslagen een screenshot maken, en de hele verzameling aan chello sturen. Bij een groter aantal klachten konden ze dan zeker actie ondernemen. Ik dacht dat ik gek werd, en heb de man een goede avond gewenst, voordat ik de telefoon neerlegde. Intussen bleef mijn verbindingstesten dezelfde uitslagen geven.
De volgende dag de helpdesk gebeld, en gevraagd naar een supervisor, omdat de helpdesk na 8 dagen nog niets voor me kon doen, en ik dezelfde download slakkensnelheid bleef houden, die ik met een (gratis) telefoonaccount met 56k modem ook kon halen. Supervisor? dat gaat niet meneer, was zijn antwoord. Maar hij zou nog even wat voor mij navragen, een ogenblije a.u.b.
De man kwam terug met het ontstellende bericht : mijnheer, het is bekend dat abonnees met een IP adres in de 84 range problemen hebben met downloaden..... Was al meer dan een week bekend, en er werd koortsachtig aan een oplossing gewerkt. Mijn mond viel open, en toen ik weer wat was bekomen van de schrik heb ik het op een rijtje gezet:
1. ik heb specifieke problemen gemeld aan chello, iedere dag gebeld, gedurende 7 dagen.
2. Pas na een week vertelden ze me dat mijn IP adres nog niet in de server was ingevoerd. Waarom vertelden ze mij dit niet de eerste dag? Joost mag het weten.
3.Men wilde mij of kon mij niet helpen, maar stuurde mij met een kluitje in het riet, en wilde mij niet doorverbinden met een hoger echelon.
4.Pas na 10 dagen werd mij medegedeeld dat IP adressen uit de 84 range problemen hadden met downloaden. Waarom vertelden zij mij dit niet de eerste dag? Joost...

Ik heb de volgende dag mijn chello abonnement opgezegd, met pijn in het hart, want meer dan 6 jaar ben ik volkomen tevreden geweest met chello. Maar ik kon de gedachte niet verdringen dat ik gigantisch in de maling ben genomen.Ik ben nu in afwachting van een nieuwe account bij een andere provider, ADSL dit keer. Daar zit ik vervolgens voor een jaar aan vast, dus laten we hopen dat dat allemaal zonder problemen gaat.
Ik weet niet of het zin heeft om u dit allemaal te melden, maar wellicht kunt u er iets mee. Zijn er bij u meer van dit soort gevallen bekend, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
John .Lemckert

Geen opmerkingen: