29 januari 2006

ROND 'T VRIESPUNT


Ja hoor, daar was-ie weer, de zondagmiddag- zon. Dus even een frisse neus gehaald in de polder.
Een dun laagje ijs op de sloten en een verblindend licht. Dat moesten we op de gevoelige chip vastleggen.
.






28 januari 2006

FOUTJE BEDANKT

Gelukkig waren de mooie luchten niet aan 2005 voorbehouden. Ook 2006 begon aardig. Toen ik dan ook in de file stond te wachten, wilde ik de zonsondergang even schieten. Mijn camera stond echter op auto-flits, zodat de eerste foto ongewild geflitst werd. (zie de verkeersborden). Dus nog maar eentje zonder flits genomen.......



18 januari 2006

LANG LEVE DE PLAMUUR !!!

Bij het bekijken van deze foto's moet je wel toegeven dat een van de beste uitvindingen de make-up is. Zie hier het betere plamuur- en stucwerk, waarmee werkelijk fantastische resultaten zijn te boeken.
Maar vergeet niet dat de schoonheid van binnen zit.....













































16 januari 2006

STAALDUINSE BOS

Op een zonnige zondagmiddag moest ik er even uit. Naar het Staalduinse bos tussen Maasdijk en Hoek van Holland. Met ijs op de sloten en koude poten onverdroten en zonovergoten leuke plaatjes geschoten. Een stukje zwaar geteisterde natuur.













15 januari 2006

WESTLAND

Velen zullen van 't Westland zeggen
Schoonheid, och, dat is er nie
Maar moet ik dan nog uit gaan leggen
Dat ook schoonheid schuilt in geometrie?




13 januari 2006

WEDEROM HET DEKSEL OP DE NEUS

Ik had problemen met mijn Hewlett-Packard scanjet. Ik vulde het ondersteuning on line formulier in op de site van HP:

Geef een nauwkeurige omschrijving van het probleem. Mijn kleurscan vertoont horizontale, regelmatige, gekleurde lijnen.
Ze komen voor, ongeacht de ingestelde scanresolutie of formaat.Deze lijnen zijn niet het gevolg van een offset print van het origineel.

Vermeld alle stappen die u zelf al hebt uitgevoerd om het probleem op te sporen of alle informatie die HP kan gebruiken om u te helpen. Ze zijn niet te verwijderen met bv Paint Shop Pro of Photoshop.
Software en drivers opnieuw geinstalleerd

Dit was het antwoord, dat ik al de volgende dag kreeg:
(Ik noem de agent van HP "Vriend van Johan", omdat Johan vond dat zijn vriend onheus bejegend werd en ik misbruik maakte van zijn naam)
Geachte Mijnheer Lemckert,
Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP Scanner E-mail ondersteuning. Mijn naam is Jeroen Hofhuizen. Samen met u zal ik proberen het door u in uw e-mail aangegeven probleem op te lossen. Wanneer na het volgen van de aangegeven stappen het probleem is opgelost dan verneem ik dat graag van u. Mocht mijn oplossing het probleem niet verhelpen, dan kunt u op dit bericht reageren.
Naar aanleiding van uw mail met betrekking tot de strepen op een scan, kan ik u het volgende mededelen. Dit probleem kan veroorzaakt worden door de adapter of door de CCD chip. De CCD chip zorgt voor de omzetting van licht naar een digitaal signaal dat de PC kan begrijpen. Als deze defect is, kunnen er strepen ontstaan op de scans. Helaas kunt u deze chip niet testen.
Wel kunt u de adapter doormeten met een multimeter. Als de adapter niet genoeg spanning levert, kunnen dit soort problemen ontstaan.
Hetgeen ik u wil adviseren is om de adapter door te (laten) meten met een multimeter. Als u niet in het bezit bent hiervan dan kunt u dit wellicht bij een elektronica zaak bij u in de buurt laten testen. De waardes die de adapter dient te leveren zijn: 12 V, 1250 mA
als de adapter inderdaad een afwijking vertoont da ontvang ik graag uw adres, woonplaats en postcode. Een adapter heeft namelijk twee jaar garantie en kan u derhalve een nieuwe toezenden. Als de adapter wel de correcte waardes levert dan is er een defect aan de Scanjet. Deze dient dan gerepareerd te worden. De Scanjet zelf heeft ??n jaar garantie. HP heeft ??n europees reparatie centrum. Het is zo dat apparaten welke defect zijn hier naartoe worden gebracht ter reparatie. De Klant levert een produkt in bij een omruilpunt en haalt tegelijkertijd een omruil unit op. Dit geldt voor zowel apparaten binnen garantie als buiten garantie.
U ontvangt dus een ander apparaat dan het apparaat dat ter reparatie wordt aangeboden. Dit omruil apparaat wordt uw eigendom. Het omruilapparaat is een gereviseerd apparaat. Dit houdt in dat alle onderdelen onderhevig aan slijtage vervangen worden. Hierna wordt het apparaat getest en weer uitgeleverd aan onze klanten. Voor deze omruiling is er standaad omruilprijs. De hoogte hiervan is mij onbekend.
Als u mij uw n.a.w. gegevens kunt terugmailen, dan kan ik een referentienummer voor u aanmaken. Aan van dit nummer neem ik kontakt met u op. Vervolgens zal ik u doorverbinden met onze garantie afdeling welke u kunnen informeren over de hoogte van een omruilprijs en desgewenst een service voor u kunnen starten.Tevens ontvang ik graag een tijdstip en datum wanneer u telefonisch bereikbaar bent zodat ik u kan kontakteren en doorverbinden.
In afwachting van uw bevindingen verblijf ik met vriendelijke groeten,
Vriend van Johan

Ik heb snel de adapter doorgemeten, en toen het volgende mailtje gestuurd:

Beste vriend van Johan,
Allereerst hartelijk dank voor uw snelle en uitgebreide antwoord.
Ik heb de adapter laten testen, met goed resultaat. De adapter levert de juiste waarden.
Dat betekent dat waarschijnlijk de CCD chip niet goed werkt. Ik zou dus graag van u vernemen waar en wanneer ik mijn scanner kan omruilen.
Ik ben de gehele dag tussen 08.30 uur en 17.00 uur op mijn mobiel nummer te bereiken. Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
John Lemckert

De volgende dag kreeg ik deze:


Geachte Mijnheer Lemckert,
Dank u wel voor het gebruik van de HP Klantenondersteuning.
Mijn excuses voor het ongemak maar bij het aanmaken van de casus is gebleken dat een omruilservice door uzelf aangemaakt kan worden indien u dat wenst. Ik heb zelf niet meer de mogelijkheid om dit te doen. U kunt via onderstaande link de produktlijn Scanjet scanners uw type selecteren. Vervolgens wordt u doorgelinkt naar een volgende pagina, hier selecteert u HP's Out of Warranty Programma. Vervolgens komt u op de pagina specifiek voor alle Scanjets.
De link:
http://www.hp.nl/diagnose/
Wij hopen u bij deze voldoende te hebben ge?nformeerd.
Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning.
Met vriendelijke groeten,
Vriend van Johan

Enigszins teleurgesteld na een bezoek aan de omruilservice schreef ik het volgende:

Beste vriend van Johan,

Bedankt voor uw bericht.
Ik was door uw eerste antwoord gisteren bijna lyrisch over uw service en snelheid. Ik dacht zelfs aan warme douches in een bekend consumenten-programma.
Vandaag ontving ik uw 2e antwoord, en heb op uw aanraden op de hp diagnose site gekeken. Daar werd me al snel duidelijk dat de "omruilservice", die mij zo aantrekkelijk en sympathiek voorkwam, mij ? 190,- zou gaan kosten, en dat terwijl het apparaat mij eerverleden jaar, nieuw, nog geen ? 150,- heeft gekost! Wellicht kunt u zich mijn teleurstelling voorstellen ?
Derhalve ben ik gaan hopen, dat het verkeerde scanresultaat wellicht nog aan iets anders te wijten is. Ik heb een scan van een foto als bijlage bij dit bericht gedaan. Misschien kunt u die bekijken, en mij mededelen of dit inderdaad het gevolg is van een defecte CCD chip. Het zal niet door slijtage komen, want ik heb alle scans die ik heb gemaakt,( en die ik allemaal heb opgeslagen) geteld, en ik kom aan 482 scans- met de proefscans op ca. 700 x.
Als uw diagnose inderdaad een defecte chip uitwijst, kunt u mij dan mededelen of een dergelijke chip ook los te koop is, en zo ja, wat de kosten hiervoor zijn?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord,
Met vriendelijke groet,
John Lemckert


En daar kwam het deksel, dat mijn neus niet kon missen:

Geachte Mijnheer Lemckert,
Dank u wel voor het toezenden van voorbeeld.
Hetgeen de scan laat zien is inderdaad een defect aan de CCD chip. U heeft eerder aangegeven dat de adapter de correcte waardes levert. Tot mijn spijt is een dergelijke chip niet los verkrijgbaar. Ik begrijp uw teleurstelling omtrent de kosten van een omruilservice. Ik heb hier echter geen mogelijkheid om aanpassingen etc. uit te voeren. Ik ben enkel een technische agent en probeer op technisch vlak tot de oorzaak van problemen te komen en daar waar mogelijk deze op te lossen. Mijn excuses voor dit ongemak.
Mocht u nog vragen hebben aangaande deze werkwijze of support behoeven voor andere HP producten nodigen wij u uit contact op te nemen met HP Klantenondersteuning.
Met vriendelijke groeten,
Vriend van Johan

Koude douche voor die HP!

11 januari 2006

HET EINDE


De helft van alle supertankers wordt in Bangladesh gesloopt.
Bij hoog water laat men het schip stranden, waarna de bevolking het wrak stukje bij beetje uit elkaar neemt. Klik op de foto en bekijk een fotoreportage over deze vorm van levensonderhoud.

.

05 januari 2006

AWEL, DIE ANTWERPSE FLIKKEN !


Die Antwerpse flikken toch. Hier toont men de Sinjeuren, hoe men het best zijn auto kan beveiligen: Met kettingen en hangsloten !

MUSEUM VAN SCHONE KUNSTEN, ANTWERPEN

Het jaar cultureel begonnen, dus snel een donderdagje naar het Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen. Ik heb er werkelijk prachtige kunst gezien, uitgevoerd in RVS, zoals op deze foto's te zien is. De naam van de kunstenaar heb ik echter niet kunnen achterhalen.


Hier ook een foto van de presentatie van de schilderkunst in de catacomben van het museum. Men had voor een niet alledaagse opstelling gekozen; de kunstwerken werden getoond in houten frames. terwijl ook de verlichting wat tegenviel. Al met al kwam dat de toegankelijkheid van de kunst niet ten goede...





01 januari 2006

DEKSEL OP DE NEUS



Deze advertentie zag ik op de site van de Postbank:

Gratis Mijn Postbankpas? Stort nu uw salaris
Maak uw salaris maandelijks over naar uw Postbankrekening en ontvang een gratis Mijn Postbankpas! Heeft u nog geen persoonlijke Mijn Postbankpas? Of bent u alweer toe aan een nieuwe? Mijn Postbankpas is eenvoudig te ontwerpen met een leuke (digitale) foto van de liefde in uw leven (uw partner, uw kind, hond of poes?), een mooie vakantiefoto of juist een stoere tekst. Kortom: bestel uw eigen unieke pas!

Dus heb ik snel even een berichtje naar de Postbank gestuurd:

Vraag : Mijn salaris wordt al jaren overgemaakt op mijn girorekening.
Hoe zit dat met een gratis Mijn Postbankpas?


Dit was het antwoord:

Geachte meneer Lemckert,

De actie met de Mijn Postbankpas is bedoeld om mensen die het salaris nog niet op de Girorekening ontvangen dit te laten doen. U komt daarom niet in aanmerking voor de actie. De Postbank heeft regelmatig acties. Een aantal daarvan zijn om te werven en een aantal zijn ook open voor bestaande klanten. Wij adviseren u onze site
www.postbank.nl in de gaten te houden voor verdere acties.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail

Dus: Weer de deksel op mijn neus!

DE BESTE WENSEN